۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸

فرماندار شفت:

پاکسازی آب بندان ملاسرا از گیاه مهاجم سنبل آبی در دستور کار است

پاکسازی آب بندان ملاسرا از گیاه مهاجم سنبل آبی در دستور کار است

شفت- فرماندار شفت گفت: پاکسازی کامل گونه مهاجم سنبل آبی از آب بندان ملاسرا در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی اظهار کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی به علت رشد سریع در محیط‌های آبی و تهدیدهایی که می‌تواند بر اکوسیستم‌های آبی تحمیل کند، یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهی مهاجم در دنیا است.

فرماندار شفت با تاکید همکاری و همت دستگاه‌های اجرایی برای جمع اوری سنبل آبی در آب بندان ملاسرا بیان کرد: ۳ هکتار از آب بندان ملاسرا آلوده به گونه مهاجم سنبل آبی شده است و به زودی این آب بندان از این گیاه آلوده پاکسازی می‌شود.

نقدی ادامه داد: برای پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی در عرصه‌های آبی از جمله کانال‌های آبیاری و استخرهای ذخیره آب و آب بندان‌ها، ادارات امور آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی، محیط زیست و همکاری شورا و دهیار مسئولیت دارند.

وی گفت: با همکاری و همت اداره حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، راهداری، منابع طبیعی، شورا اسلامی و دهیاری و تعدادی از دوستداران محیط زیست شفت بخشی از پهنه آب بندان ملاسرا از گونه مهاجم سنبل آبی که به شکل فزاینده‌ای در حال رشد و تکثیر بود، عملیات پاکسازی از روز چهارشنبه اجرایی می‌شود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه این گونه گیاه باید در شهرستان ریشه کن شود بیان کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی از آب بندان های آب کشاورزی این شهرستان به زودی جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۵ این پهنه پاکسازی شده بود تصریح کرد: خوشبختانه این گیاه مهاجم سنبل آبی فقط در آب بندان ملاسرا تکثیر شده است که عملیات جمع آوری این گیاه از صبح روز چهارشنبه ۹ آبان با همت اعضای پدافند غیرعامل شهرستان آغاز می‌شود.

نقدی با اشاره به اینکه همه آحاد مردمی باید در کنار محیط زیست و محیط‌بانان قرار گیرند، تصریح کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی تهدید جدی برای اکوسیستم آبی منطقه به شمار می‌رود و بی توجهی نسبت به مدیریت این گیاه مزاحم، آثار مخربی بر کشاورزی، محیط زیست وارد می‌کند.

کد خبر 6270215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha